اندیشه های طلایی

 

اندیشه های طلایی

اندیشه های طلایی

اگر هر روز راه را عوض کنی هرگز به مقصد نخواهی رسید. - بالانش

 

مروز همان فردائی است که دیروز انتظارش را می‌کشیدی.

 

درباره هر چه می گویی فکر کن ولی درباره هر چه فکر می کنی مگوی.  (کنفوسیوس)

کنفوسیوس

اگر...؟!

اگر گاهی ندانسته به احساس تو خندیدم و یا از روی خودخواهی فقط خود را قشنگ دیدم
اگر از دست من در خلوت خود گریه می کردی

اگر بد کردم و هرگز به روی خود نیاوردم

اگر تو مهربان بودی و من نامهربان بودم ، برای دیگران بهار و برای تو خزان بودم

اگر تو با تحمل گله از خودخواهی ام کردی

اگر زجری کشیدی تو گاهی از زبان من

اگر رنجیده خاطر گشتی از لحن بیان من

به خودتان باز می گردد

شخصیت دیگران را بالا ببرید ، با این شیوه شخصیت خودتان بالا می رود .

برای مردم ارزش قائل شوید ، با این کار ارزش خودتان افزوده خواهد شد .

وقتی را برای تعلیم دیگران صرف کنید ، خودتان هم چیزهای جدیدی را خواهید آموخت .

کار دیگران را مورد تشویق قرار دهید ، خودتان مورد تحسین قرار می گیرید .

به دیگران عشق بورزید ، این عشق به شما باز می گردد .

اگر دیگرانی را که پیرامون شما هستند به کار دلگرم کنید ، خودتان بیشتر دلگرم میشوید .

 

به دیگران کمک کنید تا از درخشش خورشید لذت ببرند ،

آن موقع است که این درخشش ، برای شما لذت بخش خواهد شد .

دیگران را که در رنج و عذاب هستند ، به آسودگی و آرامش فراخوانید ، تا درد خودتان کمتر شود .

به بهترین نحو به دیگران کمک کنید ، دیگران هم همین کار را در حق شما خواهند کرد .

حمایت خود را از دنیا نشان دهید ، آنوقت دنیا هم مدافع شما خواهد بود .

با دلبستگی و هدف عشق بورزید ، در این صورت بهترینها نصیبتان می شود .

 

امروز می توانید ، نیازهایتان را داشته باشید .

می توانید باشید و انجام دهید هر آنچه را که آرزوی دستیبابی آنرا دارید .